תפקידו של עורך הדין בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

תפקידו של עורך הדין בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

דרכון פורטוגלי מהווה כיום את הדרך הכי מהירה ונוחה לקבל אזרחות אירופית. לזכאים לדרכון על סמך החלטת הרשויות בפורטוגל אין תקופת המתנה של תושבות. מרגע שהתהליך מסתיים, נחשבים מיד לאזרחים לכל דבר. אבל על מנת לעבור ולצלוח את התהליך הבירוקרטי שמתנהל כמובן בשפה הפורטוגזית, יש צורך ביד מכוונת. למרבה המזל, לא חייבים להמריא לפורטוגל ולשכור עורך דין מקומי. אפשר לטפל בכל מה שצריך, מישראל. כן, גם עורך דין ישראלי עם קשרי עבודה מול עורכי דין ונוטריונים בפורטוגל יכול ללוות אתכם בתהליך מתחילתו ועד סופו. נסביר בכמה נקודות על תפקיד עורך הדין בתהליך.

1.     בדיקת זכאות ראשונית

תפקידו של עורך הדין התהליך מתחיל בבדיקת זכאות ראשונית. ברגע שאתם נפגשים עם עורך הדין שכבר השיג דרכונים פורטוגליים ללקוחות רבים, תוכלו בתוך זמן קצר לעבור בעזרתו בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי. הבדיקה הראשונית תגלה לכם האם יש לכם סיכוי גבוה לקבל אזרחות ודרכון ואם כן – איך אפשר לקדם את הטיפול על הצד הטוב והמהיר ביותר.

2.     הכנת תיק בקשה לטיפול בקהילה היהודית

כדי להוציא דרכון פורטוגלי, הסמיכה ממשלת פורטוגל את קהילת יהודי פורטו ואת הקהילה של יהודי ליסבון לקבל החלטה חשובה. אלה הקהילות שיכולות לקבוע מבחינה רשמית האם אתם שייכים לקהילת היהודים של מגורשי פורטוגל. כלומר, עורך הדין שמנהל קשרי עבודה שוטפים מול הקהילות היהודיות בפורטו או בליסבון מכין תיק בקשה מפורט. התיק נשלח לקהילות הללו, בצירוף תשלום אגרה, על מנת לקבל את האישור הרשמי. מרגע שהאישור הזה מתקבל, כבר עברתם את יותר ממחצית הדרך.

3.     תרגומים ואישורים נוטריונים

תפקיד נוסף של עורך הדין בתהליך של הוצאות הדרכון הפורטוגלי (שנחשב גם לדרכון אירופי) הוא לטפל בכל התרגומים הנדרשים. את הבקשה צריך כמובן להגיש בפורטוגזית. אי אפשר להעביר בקשה או מסמכים בעברית או באנגלית. לאורך התהליך, עורך הדין יודע על פי מידת ניסיונו אלו מסמכים חייבים לתרגם ואילו מסמכים מקוריים צריך לצרף לבקשה. התרגומים והאישורים הנוטריונים נבדקים בהמשך על ידי הרשויות בפורטוגל.

4.     הגשת בקשה בפורטוגזית למשרד הפנים הפורטוגזי

כאשר קיים האישור מהקהילה היהודית וכאשר כל המסמכים מתורגמים, מגישים את הבקשה בפורטוגזית ומעבירים אותה לערוצים המתאימים. עורך הדין מגיש את הבקשה בשם הלקוח והוא משמש כתובת לקבלת תגובות, תשובות, הבהרות וכדומה.

5.     קשר עם הרשויות לאורך הטיפול ועד קבלת האישור

עורך הדין נחשב למיופה כוח רשמי של מגיש הבקשה. הוא מקבל עדכונים ותכתובות מהרשויות בפורטוגל. כלומר, לאחר שהטיפול מתחיל ועד שהוא נגמר, למעשה הכל מטופל עבורכם על ידי עורך הדין. חשוב לציין שעורך הדין צריך להיות בעל ניסיון, ידע והיכרות מקיפה עם חוקי האזרחות בפורטוגל בפרט ובאירופה בכלל.