תפקיד עורך הדין בהוצאת דרכון ספרדי

תפקיד עורך הדין בהוצאת דרכון ספרדי

כל אזרח ישראלי שרוצה להוציא דרכון ישראלי חדש יכול לבצע את זה בצורה פשוטה, עצמאית ולא מסובכת. אך שונה הדבר כאשר רוצים להוציא דרכון זר, של מדינה אחרת. דרכון ספרדי הפך בשנים האחרונות לדרכון זר מבוקש בישראל. על מנת להוציא אותו, נהוג לפנות לעורך דין, ועדיף אחד כזה שמתמחה בחוקי האזרחות האירופאים ותקנות האזרחות המקילות, הנוגעות ליהודים בספרד.

מגיע או לא מגיע, זו השאלה

מעבר לשאלה הטכנית, איך להוציא דרכון ספרדי, תפקידו של עורך הדין בהוצאת הדרכון היא לענות קודם על העניין העקרוני – מגיע או לא מגיע. לקבוצה נרחבת למדי של ישראלים ישנה זכות להוציא דרכון כזה בשורה של הקלות מיוחדות. לדוגמא, מי שעומד בתנאים יוכל לקבל את האזרחות והדרכון מבלי להתחייב על כמה שנות מגורים בספרד. אם אתם רוצים לוודא האם אתם עומדים בקריטריונים, פנו לעורך דין שבשנים האחרונות ליווה ישראלים רבים שהגישו בקשה דרכו וכבר קיבלו את הדרכון.

הגשת בקשה על סמך הוכחות חשובות

תפקיד חשוב של עורך דין שמוציא דרכונים ספרדיים הוא להגיש בשם הלקוח את הבקשה, לרשויות המתאימות. הבקשה צריכה להיות מוגשת בשפה הספרדית והיא צריכה להיות אמינה, מקיפה ומדויקת. עורך הדין נדרש לסייע לכל לקוח לבסס את הבקשה על הוכחות חשובות. לדוגמא, יש צורך לבסס את הקשר בין המבקש לבין ספרד. נראה בלתי אפשרי? דווקא אפשרי.

כיצד עורך דין מסייע לבסס את הקשר שלכם לספרד

תפקידו של עורך הדין לבדוק באילו דרכים לגיטימיות וחוקיות אפשר לבסס את הקשר של מבקש הדרכון לספרד. על פי עדכוני התקנות בספרד, הדרך הטובה ביותר כיום היא להראות את הקשר המשפחתי לספרד. קשר זה התקיים בין קהילת יהודי ספרד לבין המדינה, עד לגירוש ספרד. עורך דין יכול לסייע בביסוס הקשר הזה למשל על ידי שימוש בתעודות לידה, תעודות עולה, מסמכי כתובה. ניתן להיעזר גם במומחים להכנת עצי משפחה וכל זה – יוגש לפי הנהלים לרשויות בספרד.

טיפול משותף עם הפדרציה היהודית ספרדית

דרך מאוד חשובה המקובלת על ידי שלטונות ספרד, היא להראות קשר עם ספרד בשילוב הפדרציה היהודית ספרדית. עורך דין שמקיים קשרי עבודה עם הפדרציה מסייע ללקוח לקבל את האישורים אשר מבססים את שיוכו ההיסטורי לקהילת יהודי ספרד. אגב, בהשוואה לכך, מי שאין לו קשר שכזה, צריך לעבור מסלול אזרחות הרבה יותר ארוך, שלא תמיד זוכה בהצלחה. לכן, כמעט תמיד יגיש עורך הדין בקשה לפדרציה, בשם הלקוח ולצורך המשך טיפול מול רשויות ספרד שמאשרות אזרחות, תעודות לידה ודרכונים.

נסיים בכך שהטיפול מול עורך הדין נועד למנוע טעויות פרוצדורליות או אי הבנות בין מבקש הבקשה לבין הרשות הספרדית. כאשר הטיפול נעשה בצורה משביעת רצון, הבקשה מטופלת נכון יותר, ללא תקלות. לבסוף, עורך הדין מעדכן את הלקוח לאורך הטיפול ולפי הצורך.