עצות לחקירה פלילית

עצות לחקירה פלילית

עצות לחקירה פלילית המובאות להלן אינן מחליפות כל סוג של ייעוץ משפטי פלילי, עצות אלו מבואות רק לצורך הבנת ההליך הפלילי אליו נקלעתם והבנה של המציאות המשפטית ומהם הדרכים הנכונות לפעולה להתמודדות עם חקירה פלילי.

בכל מקרה של הליך פלילי אין לוותר על ייעוץ משפטי מקצועי של עורך דין פלילי מנוסה ומקצועי שילווה אתכם בהליך.

העובדה שאדם נורמטיבי נקלע להליך פלילי היא מאוד מלחיצה, ראשית יש להפנים ולהבין את המצב בו אתם נמצאים ולהבין את הזכויות העומדות לרשותכם.

כבר בשלב החקירה הדבר הראשון שאתם צריכים לזכור דבר אחד חשוב והוא :אל תעזרו לחוקר, תעזרו לעצמכם! זה הדבר הכי חשוב שצריך ללוות אתכם לכל אורך התהליך, החוקר הוא לא חבר שלכם, הוא לא שם לעזור לכם גם אם זה מה שהוא גורם לכם להרגיש ומה שהוא אומר לכם באופן מופרש.

ייצוג ראוי והכוונה נכונה של עורך דין פלילי תיצור עבורכם את ההבנה המקצועית ביותר שתעזור לכם להתמודד עם ההליך בצורה נכונה. לחוקרים יש נטייה לערער את הביטחון שלכם, לאיים עליכם במאסר, או להיפך לגרום לכם לחשוב שאם תודו הם יקלו עליכם בענישה. אין בזה שום צל אמת! מי שאחראי לקבוע גזר דין הוא רק שופט בבית משפט לפי מספר עילות לסגירת תיק פלילי הקיימות.

מסירת גרסה תוך הבנת התמונה

העצה הראשונה היא רגע אחד לפני שאתם מוסרים את הגרסה שלכם בחקירת המשטרה, חשוב להבין מהי הגרסה שאתם מוסרים, אין כאן המלצה לא לומר או כן לומר דברים, אלא רק להסביר שהדרך הנכונה להתנהל בחקירה פלילית צריכה להיות שקולה מאוד. יש לשקול כל מילה כי היא זאת שיכולה להוביל את החוקר למקומות שאתם לא רוצים להיות בהם.

אל תזלזלו בחוקר שמולכם

חוקרי המשטרה רואים חדשות לבקרים אנשים "קשוחים" הם יודעים כיצד להתמודד בדרכים החוקיות עם כל אחד מהם.

אתם כאנשים נורמטיביים אשר לא נמצאים בחדר החקירות באופן קבוע, נחשבים עבורם "טרף קל" , אבל בזכות הכנה מקצועית לחקירה ולהליך הפלילי תוכלו להתמודד עם ההליך שידכם על העליונה, תנו לחוקר את ההרגשה שהוא זה ששולט בחדר תוך כדי שבמציאות אתם אלו ששולטים בחדר ובחקירה ואתם מובילים אותה בדיוק למקום שאתם רוצים שבה היא תתנהל.

הבנה מלאה של האירוע

יש להבין את האירוע שעליו אתם נחקרים. להבין את חומרת המעשה ולהבין מהן העדויות והראיות שעומדות לחקירה. ככל שיש לחקירה ראיות מוצקות יהיה לכם קשה יותר להתמודד איתם בחקירה ולאחר מכן בבית המשפט.

לכן, כאשר ישנם מקרים כאלו שוב עולה יותר החשיבות של ייצוג על ידי סנגור פלילי מומלץ שיבחן יחד איתכם את המקרה, יפעיל את הכישורים והקשרים שלו שיוכלו לבחון כמה המצב שלכם חמור או לחילופין כמה המצב הוא קל להתמודדות פלילית.