עורך דין סיעודי

עורך דין סיעודי

משפחות רבות, סוברות, שלאחר קבלת כל האישורים מטעם הביטוח הלאומי, המסלול לקבלת גמלת סיעוד כוללות פרוצדורות טכניות בלבד. אך במקרים רבים, משפחות אלו מופתעות עד מאוד לגלות, שלא כך הדבר. חברות הביטוח לא מכבדות את המלצות הביטוח הלאומי, ומשפחות רבות נאלצות לעבור תהליכים ובדיקות משפילות שוב ושוב על מנת להוכיח את זכאותן. הקשיים בדרך לקבלת הביטוח הסיעודי, וההבדל בין מקרה שטופל על ידי עורך דין סיעודי לבין מקרה שטופל באופן עצמאי.

הדרך לעזרה סיעודית קשה ומשפילה

על מנת להוכיח מצב סיעודי יש לפנות לקופת החולים ולביטוח לאומי. לאחר, שאלו ערכו במשך שנים, את הבדיקות הנדרשות על מנת להוכיח אי יכולת לבצע פעולות בסיביות באופן עצמאי, מקבל המטופל מסמכים המאשרים את אי כשירותו העצמאית. אבל הדרך לקבלת הגמלה עוד ארוכה, שכן המבוטח נדרש להוכיח, שהוא אינו יכול לתפקד לבדו, שהוא אינו יכול להתקלח לבד, שהוא אינו שולט בסוגרים שלו, שהוא לא יכול לאכול לבד, או לנוע לבד, פעמים רבות, מאלצים אותו להתפשט, להתקלח, וחברות הביטוח ינסו להוכיח, בכל מחיר, שהוא משקר, ואינו זכאי כלל לגמלה, שמגיעה לו בגין הביטוח, ששילם במשך שנים, לאותן חברות עצמן!

במקרים רבים, כאשר לא קיים ביטוח סיעודי, קיים סיכון ממשי, שאם האדם ייפול, או יגרם לו נזק רפואי, שיהפוך אותו לנתמך סיעודית, לא יהיה מי שיטפל בו, או שכל ההוצאות הרפואיות יוטלו על המשפחה או קרוביו, במקרה הטוב, או במקרה הרע, יוותר עם מכאוביו ובדידותו, כאשר אין קרובי משפחה.

מאבקים קשים לאנשים תשושים

אנשים המגיעים לעשור השמיני, התשיעי ואף מעבר לכך, עדיין נאלצים להיאבק על מנת לקבל את זכאותם לגמלה, או לעזרה מטעם הביטוח הלאומי במשך שנים רבות. שנים בהם, לא ניתן להם מענה סיעודי מתאים, שמשפיע לא רק על הבריאות הפיזית, אלא גם על הבריאות הנפשית.

הוצאות סיעודיות עלולות להאמיר לאלפי שקלים בחודש, מדובר על שכר של 6000 ₪ ולמרות מאות בדיקות ועשרות רופאים ואנשי מקצוע, שבדקו את התפקוד, חברות הביטוח עדיין מערימות קשיים על מבוטחים סיעודיים, שמוצאים עצמם קטנים מול המערכת.

אך גם למערכת יש מפקח- הפתרון המפקח על חברות הביטוח מטעם משרד האוצר

בישראל מוגשות עשרות אלפי תביעות סיעודיות בשנה, אבל רק כמה מאות מהן מגיעות אל הגוף המפקח על הביטוח מטעם משרד האוצר. 37% מהן נמצאות מוצדקות. הסיבה שרק מעטות מגיעות אל המפקח היא בשל אי המודעות, שהכלי הזה אכן קיים, ונועד לסייע לאזרח הקטן מול המערכת הגדולה והמשומנת.

לסיכום, אסור לוותר על הזכויות הסיעודיות שלכם, יש תמיד דרך לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק, עלויות של אלפי שקלים כל חודש לא אפשרויות בטווח הרחוק. היעזרו בעורך דין סיעודי, שיוכל ללוות אתכם בדרך המורכבת אל עבר התמיכה, שכה מגיעה לכם.