עורך דין לענייני מס לשירותך

עורך דין לענייני מס לשירותך

עולם המיסוי הוא עולם מסועף המבוסס על חוקים ותקנות ועדכונים לחוקים וחשוב מאוד להכיר את הרגולציה וכיצד לפעול כדי שלא יהיו לכך שלכות דרמטיות. אנשים רבים מוצאים את עצמם בניהול חשבונות בצורה לקויה או ניהול עסק ומגלים שהם ביצעו עבירת מס בלי שהם בכלל ידעו שהם עושים זאת ואחרים המעגלים פינות ולא מבינים את המשמעויות הקריטיות שיש לקיצורי הדרך האלה ואיך הם יכולים לעלות להם ביוקר.
עורך דין מיסוי יכול לסייע בענייני מס רבים, הן בייעוץ והכוונה בכל הנוגע לתכנון מס לפי התקנות בהתאמה אישית לנכסים וסוג העסק והן בייצוג המקרים בהם בוצעה עבירת מס או יש חשד לביצוע עבירת מס. פעולה עצמאית ללא ידע רחב וקשרים מקצועיים עם רשות המס עשויה להגביר את הטעויות שנבצע.

מתי עורך דין לענייני מס נכנס לתמונה? מספר תרחישים נפוצים והתועלת שתפיקו מהמעורבות שלו בתהליך:

מניעת עבירות מס או ייצוג בחשד לעבירת מס

חשוב להכיר את עבירות המס השונות כדי לא לעבור עליהן מלכתחילה. נהוג לחלק עבירות מס לשני סוגים: עבירות מס טכניות ועבירות מס מהותיות. הטכניות מתייחסות לכך שבוצעה טעות בדיווחי המס אך זו התרחשה בתום לב וללא כוונה תחילה מתוך פספוס או חוסר ידע ואילו עבירה מהותית היא עבירה שבוצעה ביודעין ובמזיד. באופן טבעי, העונשים הם נגזרת של עבירת המס. כאשר מדובר בעבירה טכנית אנחנו מדברים על קנס כספי ועד מאסר של עד שנתיים, אם כי אפשר להמיר בנסיבות מסוימות את הרישום הפלילי בקנס מנהלי ואילו עבירת מס מהותית עשויה להסתיים באישום פלילי, קנס כבד ומאסר בפועל עד 7 שנים וזו הסיבה שאם עומד מולכם אישום חמור זה חשוב להיעזר בהקדם בעורך דין לענייני מס על מנת לבחון את כל האלטרנטיבות כמו למשל, כופר כחלופה להליך פלילי, תהליך בו מגישים בקשה להליך כופר לפי חומרת העבירה והנסיבות.

גילוי מרצון – לתקן דיווחים ולצאת מזה בשלום

אחת הדרכים לתקן טעויות מיסויות היא בהליך גילוי מרצון. זהו הליך שיצרה רשות המיסים כאשר היא מאפשרת פעם בחיים להגיש תיקוני דיווח ולהימנע מראש מאישום פלילי על עבירת מס. הליך זה מאפשר לרשות המיסים ליצור נטל מס שוויוני יותר, כי אחת הבעיות הגדולות היא שאנשים אינם מדווחים על עסקאות או מדווחים בצורה לא מדויקת וכך נמנעים מתשלום מס הנופל על כתפיהם של תושבים אחרים. בגילוי מרצון הרשות מתחייבת שלא תנקוט הליך פלילי נגד מי שתיקן דיווחים בכפוף לתקנון. ההליך הביורוקרטי מחייב דיוק רב בהגשת המסמכים והתצהיר כמו גם אפשרות לתהליך מקוצר או תהליך אנונימי לפי קריטריונים שונים – גובה ההכנסה החייבת וכדומה. בכל מקרה, חשוב לשלם את המס בהקדם ויש לבצע את ההגשה בדרך שבה קבעה הרשות מומלץ בייעוץ של עו"ד לענייני מס על מנת להגדיל את הסיכוי שהבקשה אכן תאושר ובתנאים המטיבים.

אתם לא לבד – איך לבחור עו"ד נכון לענייני מס?

יש עוד הרבה סיבות לפנות לעורך דין מיסוי מטיפול בענייני ירושות ועד השקעות, משפטי מיסוי בארץ ובחו"ל, ייבוא ומכס, חקירות מס, הלבנת הון, מיסוי בכל הנוגע לתושבים חוזרים ועד ייצוג בחקירות כלכליות, שוק ההון ועוד. חשוב מאוד לבחור עו"ד מנוסה המתמחה במיסוי והינו בעל ידע רחב, מוניטין והכרות מעמיקה עם תהליכי מס הדומים לעניין המס הפרטי שלכם בו נתקלתם ובו אתם מבקשים עזרה. מישהו שיהיה זמין ואדיב ויוכל לסייע לכם וללוות אתכם בתהליך המורכב.