עברתם על עבירת תנועה? יכול להיות שאתם זקוקים לעו"ד תעבורה

עברתם על עבירת תנועה? יכול להיות שאתם זקוקים לעו"ד תעבורה

עורך דין תעבורה מייצג נהגים מול משרד הרישוי, בכל הנוגע להנפקת רישיונות נהיגה והתמודדות עם קשיים פרוצדורליים, ומול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הגוף הממונה על בחינת האפשרות לשלילת רישיונות נהיגה, עקב סיבות שונות כמו מגבלות רפואיות, גיל, סיבות נפשיות ועוד. אך עיקר תפקידו של עורך דין תעבורה הוא לייצג נאשמים בבתי המשפט בגין שלל עבירות תעבורה, החל מעבירות קלות ועד לחמורות ביותר. למשל, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, בקלות ראש, גרימת תאונת דרכים, ועבירות רבות אחרות. הסתבכתם? המאמר הבא בשבילכם.

מהן עבירות תעבורה?

ההגדרה לעבירות תעבורה היא שימוש ברכב מנועי בניגוד לחוקי התנועה. עבירות תעבורה נחלקות לשני סוגים – עבירות תעבורה קלות ועבירות תעבורה חמורות. עבור עבירות קלות העונש לרוב יסתכם בקנס, אשר בגינו רשאי הנהג לבקש להישפט בבית משפט לתעבורה. עבירות תעבורה קלות לדוגמא: אי חידוש רישיון, נסיעה ללא אורות, אחזקת מכשיר טלפון בזמן הנהיגה ועוד. לעומתם עבור עבירות חמורות יקבל הנהג זימון לבית משפט לתעבורה, ואף במקרים חמורים יובא למעצר. עבירות תעבורה חמורות לדוגמא: נהיגה תוך פסילת רישיון, תאונת דרכים אשר גרמה לחבלה גופנית, הפקרה לאחר פגיעה, מוות ברשלנות ועוד.

סוגי עבירות תעבורה

נהיגה ללא רישיון נהיגה

במקרה זה לנהג אין רישיון נהיגה או שהוא נוהג ברכב שאינו תואם את רישיון הנהיגה שלו. כך או כך מדובר בעבירת תנועה חמורה, אשר בגינה צפוי הנאשם לקבל עונש של קנס או פסילת רישיון הנהיגה, ואף להגיע לכדי מאסר.

נסיעה במהירות מופרזת

מהירות מופרזת הינה מהירות החורגת מטווח המהירות המותרת. ככל שהמהירות גבוהה יותר מעל למהירות המותרת, כך תיחשב העבירה לחמורה יותר. העונש הצפוי במקרה של נהיגה במהירות מופרזת עשוי לנוע בין קנס ועד למאסר בפועל.

נסיעה תחת השפעת סם

נהג יואשם בנהיגה תחת השפעת סמים כאשר יתגלו שרידי סם בבדיקת סמים, גם אם מדובר בכמות מזערית. בשונה מבדיקת אלכוהול, אותה השוטר ראשי לבצע בכל זמן, בדיקת סמים מוגבלת למקרים ספציפיים, בהם ישנו חשד ממשי שהנאשם נוהג תחת השפעת סמים או כאשר קיים מידע משטרתי מודיעיני לגביו. מאחר ומדובר בעבירה המסכנת את הנהג וסביבתו היא נחשבת כעבירת תנועה חמורה.

נסיעה בשכרות

זוהי אחת העבירות החמורות, הנפוצות ביותר והקטלניות ביותר. העונש הצפוי במקרה של נהיגה בשכרות נע בין שלילת רישיון לשנתיים ועד למאסר העשוי להגיע עד 12 שנים.

גרימת תאונת דרכים

גרימת תאונת דרכים לרוב תהיה תוצאה של עבירת תנועה אחרת, המייצרת סיכון או תוצאה של נהיגה לא זהירה. מדובר בעבירת תנועה חמורה, העונש עבורה ישתנה בהתאם לנסיבות.

כיצד ניתן לסווג את סוג העבירה?

כאמור עבירות תנועה מתחלקות לשני סוגים: עבירות קלות מסוג קנס, בעבירות מסוג זה ניתן להימנע מעמידה לדין על ידי תשלום, אך חשוב לשים לב למצב הנקודות, מאחר ותשלום דוח הינו הודאה באשמה. בנוסף ניתן לבדוק אפשרות של ביטול הדוח או המרתו באזהרה. אדם אשר מעוניין להישפט, חשוב שיגיש את בקשתו בזמן, על מנת שלא יורשע עקב חלוף הזמן. הסוג השני הן עבירות חמורות מסוג הזמנה למשפט. במקרה זה לא קיימת אפשרות בחירה, והנאשם מחויב לעמוד לדין. במרבית המקרים מדובר בעונשים חמורים העשויים להסתכם בפסילת רישיון לתקופה ארוכה, עבודות שירות ומאסר.

האם חלה התיישנות על עבירות התנועה?

התיישנות חלה על עבירות תעבורה ככל העבירות האחרות. קיימות דרגות חומרה של עבירות שונות, אליהן ניתן לסווג גם את עבירות התנועה. עבירות מסוג דוח, מתיישנות לאחר שנה מביצוע העבירה, במידה והנהג ביקש להישפט בזמן. לעומתן עבירות מסוג הזמנה לדין, לרוב מתיישנות לאחר חמש שנים מביצוע העבירה.
הואשמתם בעבירת תנועה? על מנת שתדעו כיצד להתמודד עם האישום, חשוב שתכירו באפשרויות העומדות לפניכם, דעו שאתם צפויים לעמוד בפני קנסות משמעותיים, פסילת או התליית רישיון הנהיגה שלכם, ואף עונשי מאסר בפועל, כל זאת בהתאם לעבירת התנועה שבוצעה.
למידע נוסף וליווי משפטי של עורך דין תעבורה המתמחה בתחום, לחצו כאן