מתי נדרש תמלול משפטי? כל הטיפים לפניכם

מתי נדרש תמלול משפטי? כל הטיפים לפניכם

עמדתם להציג בפני המשפט הוכחה המבוססת על הקלטה מסוימת אך, במקרים רבים בית המשפט לא ישמע את ההקלטה עצמה. הסיבה לכך היא שהקשבה לשיחה אורכת זמן רב יותר מקריאה של מסמך בו מוקלדות המילים המושמעות בהקלדה. מעבר לכך, לעתים מדובר בשיחה ארוכה במיוחד שרק חלק קטן ממנה אכן רלוונטי לנושא האמור. במצב זה תדרשו להגיש לבית המשפט לא רק את ההקלטה אלא גם תמלול משפטי הנלווה אליה, כיצד כדאי לבצע הקלטה זו ולמה כדאי לשים לב – הכל במאמר הבא.

חיים ומוות ביד הלשון – מדוע אסור לפספס אפילו מילה

ידוע כי חיים ומוות ביד הלשון ומילה אחת יכולה להפוך גורלות. לכן, לעתים, אנו מרגישים צורך להוסיף או להשמיט מילים כאשר מתמללים את ההקלטה. לכן, בית המשפט מקפיד לקבל תמלול שבוצע על ידי גורם אובייקטיבי ואחראי שאינו משנה את תוכן הדברים ולו גם בקוצו של יוד. כאשר אתם רוצים שההקלטה שלכם תתקבל עליכם להציג תמלול משפטי שבוצע על ידי צד ג' בעל ניסיון בהצגת התכנים כפי שהם. על מנת לבדל בין קלדנית ששכרתם באופן אישי לתמלול לבין חברה מקצועית יש לצרף אישור מיוחד לבית המשפט על כך שהתמלול בוצע כדין.

תמלול מהיר ויעיל

תמלול משפטי בניגוד להקלדה רגילה של תכנים עשוי להיות דחוף ביותר. לעתים ההקלטה מתקבלת רק שעות ספורות או יום לפני שנערך המשפט – לכן חשוב למצוא שירותי תמלול משפטי המסוגלים לעמוד בקצב המהיר של התכנים. אחד הטיפים שנעניק בתחום – אם מדובר בשעות רבות של הקלטה מומלץ להכין את הקבצים לתמלול מוקדם ככל האפשר ולבקש מחברת התמלול לחלקם בין כמה תמלילנים. אך מה אם בהקלטה דוברי מספר אנשים – כיצד ניתן להבדיל ביניהם והאם יש לתמלל את כל השיחה?

תמלול משפטי: האם לתמלל את כל התוכן או רק משפטים בודדים

רצוי לנסות ולתמלל את ההקלטה כולה ולא רק חלק קטן ממנה על מנת להציג בבית המשפט בצורה שקופה את הקונטקסט (ההקשר) שבו נאמרו הדברים. כמו כן, לעתים ישנם כמה דוברים ולכן בזמן תמלול משפטי יש לציין את שמות הדוברים (כאשר ניתן לתת כינוי כמו "דובר א'", "דובר ב'" ו-"דובר ג'" לכל אחד. במקרה זה כדאי להשתמש בחברת תמלול מקצועית בה התמלילנית מסוגלים לזהות בוודאות מספר קולות שונים ולהבדיל ביניהם.

לסיכום, תמלול משפטי יכול להיות הכלי באמצעותו תוכיחו לבית המשפט כי טענותיכם מוצדקות ועומדות במבחן המציאות. לעתים, משפט אחד המוצג בהקשר הנכון בהקלטה יהיה ההבדל בין ניצחון להפסד ויכול להיות בעל השלכות כלכליות או פליליות על המעורבים. נסו לחשוב כיצד ההקלטות האחרונות שפורסמו בכלי התקשורת השפיעו על הדרך בה התייחסתם לדמויות ציבור ותוכלו לגלות כיצד הקלטות אלה ישפיעו גם על השופטים כאשר הנושא יגיע לבית הדין.