למה כדאי להיות בעלי דרכון פולני

למה כדאי להיות בעלי דרכון פולני

אם אתם קוראים מאמר זה, ניתן להניח שאתם זכאים לאזרחות פולנית, ורוצים לברר ׳מה יצא לכם מזה׳. ובכן, להיותכם בעלי דרכון פולין יש כמה יתרונות חשובים, כפי שתראו להלן.

  1. אתם מבטיחים את האזרחות הישראלית שלכם – נכון שהכללים לגבי החזקת יותר מאזרחות אחת עשויים להשתנות לפי האזרחות הראשונה שלכם. אולם ברוב המקרים האזרחות הישראלית שלכם לא תושפע מהעובדה שתהפכו לאזרחי פולין.
  2. כשאתם מקבלים אזרחות פולנית – אתם הופכים לאזרחי האיחוד האירופי. פולין היא מדינה החברה באיחוד האירופי, לכן כשאתם אזרחי פולין, אוטומטית אתם גם אזרחי האיחוד האירופי וזכאים לדרכון אירופי. מנגנון זה חל גם על הילדים שלכם.
  3. אתם מקבלים גישה למערכת החינוך הציבורית המקומית – במדינות האיחוד האירופי יש מערכת חינוך ציבורית ברמה טובה מאוד. המשמעות היא שעם הדרכון הפולני, אתם או ילדיכם יוכלו ללמוד בבתי הספר ובאוניברסיטאות וליהנות משכר הלימוד המיועד לאזרחי האיחוד האירופי.
  4. אתם זכאים לטייל בחופשיות ברחבי אירופה (ובקלות רבה יותר גם ברחבי העולם) – האיחוד האירופי ביטל את הוויזות בין מדינות האיחוד, והמשמעות היא שבעזרת תעודת זהות בלבד, וללא צורך בדרכון, תוכלו לטייל ברחבי אירופה. אבל זאת לא ההקלה היחידה. לאזרחי האיחוד האירופי יש שערים מיוחדים בשדות התעופה והם לא צריכים לעבור ביקורת גבולות בתוך האיחוד. אותה זכות חלה גם על בני המשפחה המיועדים (בן/בת זוג, ילדים, נכדים הורים וסבים), גם אם הם לא בעלי איחוד אירופי, ובלבד שהם נוסעים יחד אתכם. אגב, גם זכויות המגורים שלכם, כאזרחי האיחוד, חלות על בני המשפחה החולקים אתכם את המגורים.
  5. אתם יכולים לגור ברחבי האיחוד האירופי בכול מקום – לא רק שהנסיעה ממקום למקום קלה יותר עם דרכון אירופי, אתם גם יכולים לגור בכול אחת ממדינות האיחוד, ללא כל הגבלה.
  6. אתם יכולים לעבוד בכול מקום באיחוד האירופי – אחד הדברים הנהדרים באזרחות הפולנית, הוא האפשרות לעבוד בכול אחת מ-32 מדינות האיחוד. זה מבטיח שיוצעו לכם אותם תנאי שכר ותנאי עבודה והעסקה שמגיעים לאזרחי המדינה בה אתם רוצים לעבוד.
  7. אתם יכולים להפוך ליזמים – אם אתם מעדיפים לפתוח עסק משלכם בפולין, או באיחוד האירופי, במקום להיות מועסקים כשכירים, דרכון פולני יכול לעזור לכם. כאזרחי האיחוד האירופי עומדות בפניכם אפשרויות נוספות רבות, מבלי להזכיר את המענקים שתהיו זכאים לקבל הן לפתיחת העסק והן לניהולו.
  8. יתייחסו אליכם לא כמו אל שאר הזרים – האזרחות הפולנית הופכת את הכול לקל יותר. דמיינו שאתם רוצים לרכוש רכב, קרקע או לפתוח חשבון בנק – עם אזרחות פולנית או בלעדיה. איזה מצב נראה לכם נוח יותר? ברור שכאשר אתם נחשבים לאזרחי פולין, הדברים הם הרבה יותר חלקים.
  9. אתם נהנים מאיכות חיים – אנשים שעברו תהליך של התאזרחות בפולין מעידים עד כמה החיים שלהם הפכו להרבה יותר נוחים, בין אם הם מתגוררים, עובדים או לומדים בפולין או במדינה אחרת באיחוד האירופי.