המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – למה כדאי ייצוג של עורך דין?

 

תרחיש האימים בו נשלל מאיתנו רישיון הנהיגה בעקבות עבירה פלילית או מצב רפואי מסוים הוא ללא ספק תרחיש המוכר להרבה מאוד אנשים, שמקבלים זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים וחוששים לשלומו של רישיון הנהיגה שלהם. בימינו, רישיון נהיגה הוא בעל חשיבות גבוהה מאוד לעצמאות ולניידות, ויש כאלה שרישיון הנהיגה שלהם הוא עבודתם, כמו נהגי רכבי משא, נהגי מוניות, נהגי אוטובוסים, שליחים ועוד. מהו תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מה מצפה לכם בתהליך ואיך עורך דין תעבורה יכול להציל את רישיון הנהיגה שלכם?

 

המכון הרפואי – מהו תפקידו ומי מקבל זימון?

המכון לבטיחות בדרכים הוא הגוף האחראי להמליץ מי אינו כשיר לנהיגה מסיבות רפואיות ו/או נפשיות. המכון שייך למשרד הרישוי, וכאמור – ממליץ את דעתו. ברוב המקרים, משרד הרישוי מקבל את המלצתו של המכון. האוכלוסייה שמקבלת זימון לבדיקות במכון הרפואי היא אוכלוסייה אשר יש לבדוק את כשירותה לנהיגה – עברייני תנועה שסיימו ריצוי של פסילה או שלילה כדוגמת נהגים שנתפסו נוהגים בשכרות וכן נהגים אשר נסעו במהירות גבוהה מהמותר; נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים; נהגים הסובלים מבעיות רפואיות ו/או נפשיות אשר נחשבות למסוכנות בנהיגה וכן מבקשי רישיון נהיגה ציבורי אשר כחלק מבקשתם לרישיון נהיגה ציבורי חייבים לעבור הסתכלות. במהלך יום המבדקים, עובר הנהג מספר בדיקות אצל אנשי מקצוע מיומנים כדוגמת רופא כללי, פסיכולוג, פסיכיאטר ועוד, והנטייה לרוב היא להחמיר, כך שאם יש חשד קטן לכך שהנהג עלול לסכן את עצמו או את הסובבים אותו בכביש – יישלל רישיון הנהיגה שלו.

 

כיצד יש להתכונן ליום הבדיקות במכון הרפואי?

חשוב להגיע ליום הבדיקות כשאתם עירניים ולאחר ארוחת בוקר, כיוון שאתם נבדקים גם במכשירים הבודקים מהירויות תגובה ועוברים שיחה עם איש בריאות הנפש. יש להגיע עם מסמכים רפואיים רלוונטיים מרופאים מומחים. לדוגמה, נהג אשר קיבל זימון לבדיקות בעקבות בעיה רפואית מסוימת, מוטב שיגיע עם חו"ד מטעם רופא מומחה אשר ממליץ על השבת רישיון הנהיגה לנהג. יחד עם זאת, מדובר בתהליך ארוך ומורכב אשר גם עם הכנות מוקדמות לא תמיד מביא לבשורות טובות עבור הנהגים. תהליך הבדיקות בליווי של עורך דין הוא התהליך הבטוח ביותר להשבת רישיון הנהיגה תוך מינימום זמן.

 

 

שירותי עורך דין המתמצא בתחום

נהג אשר מתחיל תהליך במכון הרפואי לבטיחות בדרכים עומד בפני תהליך ארוך ובעל השלכות משמעותיות על המשך חיו. עורך דין תעבורתי אשר מלווה ומייצג נהגים מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מסייע לנהגים להשיב את רישיונם או מלכתחילה להוציא רישיון נהיגה במידה ולא קיבלו אישור לכך. עורך הדין ינחה את הנהג/מבקש הרישיון עוד לפני הבדיקות במרב"ד ויוודא שהוא מצויד במסמכים הנדרשים. במקרים מסוימים, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – עורך דין ייצג את הנהגים בוועדות השונות. חשוב לדעת שפנייה לעורך דין חוסכת בזמן ומקצרת את התהליך, ובמקרים מסוימים אף חוסכת בכסף.