הייתם מעורבים בתאונת דרכים? כמה טיפים בשבילכם

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? כמה טיפים בשבילכם

בכל שנה גדל מספר תאונות הדרכים בישראל. כולנו יודעים עד כמה מעורבות בתאונת דרכים יכולה להיות לא נעימה ומלחיצה, אך עם זאת חשוב לזכור כי במידה והייתם מעורבים בתאונה, יש לבצע מספר פעולות חשובות אשר יסייעו לכם בהמשך וישמרו על זכויותיכם.

לפני הכל הירגעו. כבו את מנוע הרכב, הפעילו את איתות החירום וצאו מהרכב בזהירות על מנת לא להיפגע מרכבים חולפים. חל איסור להזיז את הרכבים המעורבים ולכן, גם אם סביבכם נוצר עומס תנועה ואתם רוצים לפנות את הכביש, אל תעשו זאת אלא אם סיימתם תיעוד והחלפת הפרטים או ששוטר אישר לכם הזזת הרכבים.

דאגו לבריאותכם ולסביבתכם. במידה ונסעו עמכם אנשים נוספים וודאו כי הם חשים בטוב ולא נפגעו. בדקו כיצד חשים הנהגים האחרים המעורבים. במידה ואינכם חשים טוב ציינו זאת בפני הסובבים אתכם ואם הוזמן עבורכם אמבולנס סעו איתו לבית החולים להיבדק. אל תתעלמו מכאבים שאתם חשים. במידה ולא הוזמן אמבולנס אנא התפנו עצמאית לבית החולים על מנת להיבדק ולוודא כי אין כל פגיעה. לטיפול הרפואי חשיבות רבה הן מבחינה בריאותית והן מבחינת תביעת הביטוח בהמשך.

תעדו את כל פרטי התאונה. תיעוד פרטי התאונה חשוב ביותר מכיוון שפרטים אלה הם אשר יסייעו לכם בהמשך הטיפול מול סוכן הביטוח, בית המשפט, המשטרה או מול כל גורם אחר. תיעוד זה כולל צילום תמונות של הרכבים הפגועים מכל זווית רלוונטית, צילום מקום התאונה, כביש, תמרורים, רמזורים וכל פרט אחר אשר עשוי להיות רלוונטי, ציון המיקום המדויק, תאריך, השעה בו ארעה ונסיבות התאונה.

קבלו את פרטי הרכבים המעורבים בתאונה. בין אם בתאונה היה מעורב רכב אחד או מספר רכבים, יש לדאוג לקבל את פרטי כל המעורבים. יש לקבל מן הנהגים האחרים את הפרטי הרכבים הכוללים מספרי הרכב וסוג הרכב, החלפת פרטי הנהגים הכוללים שמות מלאים, מספרי תעודת זהות, עדיף מתעודת הזהות או רישיון הנהיגה של הנהג, כתובת מגורים ומספרי טלפון  וכן פרטי ביטוח הכוללים את שם סוכן הביטוח, מספר הטלפון שלו וכתובתו ופרטי הביטוח של הרכב.

פנו לעורך דין תעבורה. יש לפנות בהקדם לעורך דין לענייני תעבורה אשר התמחותו היא בתחום תאונות הדרכים ולהתייעץ עמו בכל הנוגע לתאונה. עורך הדין יידע לתת את המידע הנחוץ, ידריך אתכם כיצד לפעול וייצג אתכם בבית המשפט במידת הצורך. עורך דין תעבורה יוודא כי תקבלו את הפיצויים המגיעים לכם ללא פשרה וידאג לענייניכם בנאמנות.

רשמו פרטי עדים. לרוב התאונות ישנם עדים אשר אינם קשורים אליה ישירות והם יוכלו לסייע בפרטים נוספים במקרה הצורך. יש לדאוג לקבל מהם פרטים מלאים הכוללים שם מלא ומספר טלפון ולאשר עימם כי הם מוכנים להציג את עדותם במידה ויהיה צורך בכך.

שמרו מסמכים רפואיים וקבלות על הוצאות. עליכם לשמור כל מסמך רפואי הניתן לכם וקשור לתאונה. במידה ותצטרכו להגיש מסמכים אלה לגורמים נוספים, דאגו לצלם העתקים ולהגיש אותם ולא את המסמכים המקוריים. כמו כן, אספו ושימרו קבלות וחשבוניות על כל הוצאה. לדוגמה: הוצאות נסיעה, הוצאות תיקון הרכב, הוצאות טיפולים רפואיים, תרופות, הפסד ימי עבודה וכדומה. תזדקקו להם בהמשך עבור החזרים מחברת הביטוח.

ידעו את סוכן הביטוח בדבר התאונה. על סוכן הביטוח שלכם להיות מעודכן בכל פרטי התאונה החל מתמונות ופרטים ועד לשמות המעורבים הנוספים.

מלאו טופס תאונה במשטרה. גשו בהקדם לתחנת המשטרה בצירוף כל פרטי התאונה המלאים ומלאו טופס דיווח תאונה על מנת שתהיה מעודכנת ברישומיה. טופס זה הכרחי לטובת תביעת הביטוח.

לסיכום, למרות הלחץ והבהלה הכרוכים במעורבות בתאונת דרכים, אל תהיו פזיזים. אם תשכילו לבצע את הפעולות הנכונות ברגע האמת, תחסוך לכם עוגמת נפש בהמשך ותהיו מוגנים ומכוסים אל מול תביעות אפשריות. והכי חשוב, סעו בזהירות.