בהליך גירושין יתכן ותזדקקו לשירותיו של מכון פוליגרף

הליך הגירושין הוא לבטח אחד מההליכים הפחות נעימים שבני זוג נאלצים לעבור למול החלטתם להפריד כוחות. בחלק מהפעמים נוצרים אף מצבים שיש וחשוב לערב בתהליך בדיקת פוליגרף של בני הזוג או אחד מהם.

בני זוג הבוחרים להתחיל תהליך גירושין, יצטרכו את עזרתן והובלתן של מספר מסגרות מקצועיות. בין היתר, קיימים מקרים ומצבים שונים בהם יזדקקו לשירות של מכון פוליגרף.

משמעותה של בדיקת פוליגרף בהליך גירושין

במקרים בהם הסכימו בני הזוג לערוך בדיקת פוליגרף, יש כמובן משמעות רחבה לתוצאות הבדיקה בכל הנוגע לנושאים המשפטיים של התהליך. בין אם מדובר בחלוקת המזונות והרכוש ובין אם מדובר גבי המשמורת על הילדים המשותפים.  אלו שהחלו את תהליך הגירושין, חשוב שיכירו באילו מקרים הדרישה לבדיקת פוליגרף של בן הזוג תטיב עימם ומתי עליהם לעבור בעצמם בדיקה שכזו שתבהיר ותעזור לעמדתם?

בחלק מהפעמים בתי הדין הרבניים או בתי הדין לענייני משפחה יציעו לבני הזוג לבצע בדיקת פוליגרף במכון פוליגרף מוסמך המקובל על כולם. שם ישאל כל בן זוג שאלות קונקרטיות הנוגעות למחלוקות הקיימות בין בני הזוג, תוך הסכמה שלהם שתוצאות בדיקת הפוליגרף יהיה בה להביא את בית הדין לקבל החלטה בעניינם או שהתוצאות עצמן יביאו אותם לקבל את דרישת הצד השני.

דעתו ועמדתו של עורך דינכם בנוגע לבדיקת פוליגרף

ניתן להבין ממקרי עבר לא מעטים עד כמה תוצאות בדיקות הפוליגרף שנעשו מטעם מכון פוליגרף מוסמך מהוות גורם משמעותי בכל הנוגע להליך הגירושין בין בני הזוג. אי לכך, הרעיון לבדיקת פוליגרף יכול מצד אחד לשמש אותנו ולבוא לטובתנו ויש פעמים שכדאי להימנע ממנו.

על מנת לאמוד באופן רחב ויסודי האם כדאי לנו לעבור בדיקת פוליגרף?חשוב לערב את עורך הדין המטפל ומייצג אותנו בתיק הגירושין. לעורכי הדין בתחום, ראייה רחבה וניסיון רב בתחום הגירושין ובכך יש ביכולתו להעניק לבני הזוג תמונה ברורה האם במקרה הספציפי שלהם ההצעה לעבור בדיקת פוליגרף או לדרוש כזו מבני הזוג תטיב עימם?

השלכות בדיקת הפוליגרף בהליך גירושין

בדיקות הפוליגרף בתחום הגירושין מהוות סיטואציה שלבטח אינה נוחה לאיש. ברוב המקרים השאלות שיעלו בבדיקה הן חודרות ומאוד אישיות ויש בהן להאיר באור שלילי את הנבדק. בין היתר, נשאלים בני זוג שאלות שתשובותיהם יכולות להגיע לאוזני משפחה וחברים. שאלות הנוגעות לחיי המין שלהם, האם נוהלו רומנים בזמן הנישואים? מי מבן הזוג גנב או הסתיר כספים? האם פעלו באופן אלים? ושאלות אחרות שיש בהן לגרום לכאב וצער.

בני זוג הנמצאים בהליך גירושין ובו קיימים גם ילדים משותפים, צריכים להכיר בעובדה שבדיקת הפוליגרף תעזור להם בטווח הקצר והמידי ותספק "רעבם" להיות עם ידם על העליונה בהליך הגירושין, כשמנגד נוצר מצב שהם רומסים את בן הזוג שהיה ונשאר חלק משמעותי כהורה עבור ילדיהם המשותפים ולכן יש לחשוב על הליך זה בכובד ראש ולהבין את כל ההשלכות במידה וזו תהיה בחירתם.