היבטים בגישור בתחום המשפחה

היבטים בגישור בתחום המשפחה

בחברה המודרנית לתא המשפחתי יש חשיבות רבה בשמירה על יציבות, על זהות, על ביטחון, על שייכות ועל שקט נפשי. עם זאת, לחצי העידן הנוכחי וטרדות היום יום יחד עם מגוון האפשרויות וחופש הבחירה מביאים לא פעם לקשיים במסגרת המשפחתית והזוגית. בחברה המערבית כולה, שגם ישראל היא חלק ממנה, שיעור הגירושין נמצא בעלייה מתמדת ומביא איתו קשיים ופירוק של התא המשפחתי המשפיעים על בני הזוג ועל הילדים המשותפים. במחלוקות ובסכסוכים על רקע משפחתי ישנם היבטים רבים, רגשיים, משפטיים וכלכליים. מדובר על נושא רגיש בו מעורבים יצרים, כעסים, ענייני רכוש וילדים ויש צורך בגורם אובייקטיבי שיכול לגשר בין הצדדים ולהביא לפתרון סכסוכים בדרכי נועם ועם מינימום נזק סביבתי.

להגיע לעמק השווה

גישור במסגרת הליך גירושין הוא היום חלק כמעט בלתי נפרד מהתהליך, ומאפשר להפחית את העומס על בתי המשפט ולנסות להגיע להבנות במסגרת הליך שיתופי תוך תיאום והבנות. קורס גישור משפחתי מאפשר להכשיר אנשי מקצוע מתחומים שונים לסייע בהליכי גירושין באמצעות כלים טיפוליים, רגשיים ומשפטיים כאחד. הקורס מאפשר מתן מענה לבני הזוג בתהליכי הגירושין, לרבות פתרון סכסוכים וחשיבה על טובת הילדים. ייחודו של התהליך המלווה בגישור הוא היכולת של הצדדים לשתף פעולה בהסכמה ותוך אחריות אישית למען מערכת יחסים תקינה בהווה וגם בעתיד אחרי הפרידה לטובת בני המשפחה.

ללמוד לגשר בהליך משפחתי

קורסים העוסקים בתחום הגישור המשפחתי מיועדים לאנשים בעלי נגיעה בתחום, כגון עורכי דין, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, אקדמאים ומגשרים שעברו הכשרה בתחומי הגישור הבסיסיים ועומדים בתנאי הסף. הכלים הניתנים במהלך הקורס מאפשרים למסיימים לתת מענה לבני הזוג כמשפחה ולכל אחד מהצדדים בהליך הגירושין. הקורס כולל 47 שעות לימוד ובסופו מוענקת תעודת מגשר לגירושין אשר מוכרת על ידי בתי המשפט. במהלך הקורס הלומדים מפתחים היכרות עם ההיבטים המשפטיים והרגשיים המצויים בתהליך פרידה בין בני זוג ומקבלים כלים להוביל תהליכים המקדמים את הסכסוך לדרכים של פתרון והבנה.

התנסות מעשית – הפרקטיקום

פרקטיקום בגישור הוא ההתנסות המעשית בגישורים לאחר ההכשרה, המיועדת לאפשר למגשרים להעמיק את הידע תוך הדרכה צמודה וליישם את הכלים והידע שלמדו באופן אמיתי בטיפול בתיקים המובאים לפתחו של בית המשפט. תיקי הגישור מופנים מבתי המשפט לתביעות קטנות, ובוגרי הקורס מבצעים בפועל הלכה למעשה מספר הליכי גישור תוך ליווי ופיקוח של אנשי מקצוע מנוסים. לימודי הפרקטיקום המקצועיים והמעמיקים מובילים את המגשרים אל עצמאות בזירת הגישור המשפחתי ולרכישת מיומנויות וטכניקות מקצועיות כדי שיוכלו לבצע את עבודתם ביסודיות תוך למידת התחום באופן מעשי. לימודי הפרקטיקום וההתנסות המעשית מתבצעים ביחידים, בזוגות ובקבוצות, והמשתתפים נחשפים למספר גדול של תיקי גישור מגוונים ולכלים שונים שיסייעו להם בעבודתם. התעודה המקצועית הניתנת בסיום הפרקטיקום תאפשר לבוגרים להתחרות במכרזים של הנהלת בתי המשפט.