התמודדות עם תהליכי הוצאה לפועל

התמודדות עם תהליכי הוצאה לפועל

זה יכול לקרות כמעט לכל אחד, וזה קורה מידי יום למספר רב של אנשים. חוב בהוצאה לפועל הוא נושא לא נעים בלשון המעטה. יותר מכך, זהו עניין שיש לו השלכות משמעותיות על כל תחומי החיים של האדם החייב. בין אם מניעת יציאתו מהארץ או עיקול חשבון הבנק שלו. עבור מי שנמצא במעמד בו נוצר לו חוב בהוצאה לפועל, ההתמודדות עלולה להיות קשה ומורכבת. במקרים אלה, כדאי לקבל ייעוץ משפטי של עורך דין הוצאה לפועל. פניה לעורך דין יכולה לחסוך לחייב זמן רב וכסף, ומאפשרת לו לפעול בצורה יעילה יותר מול משרדי ההוצאה לפועל. פניה לסיוע משפטי תיעשה במקרים שונים בהם קיימת התמודדות מול ההוצאה לפועל.

חוב בהוצאה לפועל

חוב בהוצאה לפועל נוצר לאחר שהתקבל פסק דין נגד חייב. זה קורה בשל המחאות שלא כובדו, הסכמים כתובים או שטר ערבות שלא כובד. במקרים בהם יש בידינו המחאה שלא כובדה או שטר חוב שלא כובד וכן הלאה, והגורם שחייב לכם אינו משלם את הסכום אותו הוא התחייב לשלם, קיימת אפשרות לפניה אל ההוצאה לפועל, כדי שהיא תפתח בהליכים שונים נגד החייב לשם גביית החוב.
קיים גם מצב בו אדם לא שילם מזונות ונוצר לו חוב בשל כך. פניה אל עורך דין הוצאה לפועל תאפשר לגבות את החוב וגם הוצאות נלוות בהתאם להסכם הגירושין.

מחיקת החובות

במידה וקיים חוב להוצאה לפועל, והחייב מעוניין למחוק אותו, ניתן לפנות אל עורך דין הוצאה לפועל כדי להתחיל בתהליך. סיוע משפטי יאפשר לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ, ביטול של עיקול בבנק ועיקול המשכורת. כמו כן ניתן יהיה לבצע איחוד תיקים, לבטל את ההגבלה על רישיון נהיגה וכמו כן גם למחוק את החובות בהוצאה לפועל. תהליך מחיקת החוב נקרא הפטר.

פניה אל עורך דין הוצאה לפועל תאפשר לייצג את האדם החייב מול המערכת. אין תחליף לידע ולניסיון של עורך דין בתחום ההוצאה לפועל, במיוחד כאשר החוב יוצר מגבלות כה רבות על החייב. במקרים אלה, הזמן משחק תפקיד חשוב והיעילות בטיפול המשפטי היא משמעותית.

טיפול משפטי יעיל

פניה אל עורך דין הוצאה לפועל, נעשית על ידי החייב לעתים כשהוא מתמודד מול כמה זוכים וכאשר יש לו מספר תיקים רב בהוצאה לפועל. התהליך שמבוצע מול כמה מוקדים בו זמנית, על פי רוב לא מאפשר לחייבים להתמודד בצורה מוצלחת. הדבר מחייב כאמור פניה לגורם מקצועי, ולא כל עורך דין הוצאה לפועל מסוגל להשיג תוצאות מיטביות עבור החייב. הניסיון בתחום ההוצאה לפועל הוא אלמנט משמעותי בהצלחה, ולכן כדאי לפנות אל עורך דין מנוסה בתחום. במסגרת הייעוץ המשפטי, יוסבר לחייב בצורה ברורה אילו מסמכים הוא נדרש להציג, מול אילו גורמים יש להתמודד בכל שלב ומה סדר הפעולות הנדרשות כדי למחוק את חובותיו להוצאה לפועל.